Ketogen kost etter overgangsalderen



I forbindelse med overgangsalderen skjer det en rekke endringer i kroppen.


Det meste er relatert til de hormonelle endringene, men du kan likevel gjøre mye for å redusere ubehagene.

Som å gå over til ketogen kost.




Med KETO kan du bl.a. oppnå:

  • Mindre sult og søthunger

  • Mindre hetetokter og nattesvette

  • Økt velvære

  • Økt fettforbrenning

  • Mindre væskebinding

  • Mer indre ro

  • Mer energi og overskudd

  • Bedre søvn

  • Bedre fordøyelse

  • Bedre hud og slimhinner

  • Bedre immunforsvar

Et ketogent kosthold har også vist seg å forebygge, bremse og ofte også reversere dagens store helseutfordringer som høyt blodtrykk, diabetes 2, hjerte / karsykdom, betennelsestilstander, flere kreftformer, demens og Alzheimer


Sjansene for å kunne leve et aktivt liv, med en kropp som spiller mer på lag med deg, øker dermed mange hakk.



Har du merket at du legger på deg bare du "lukter på en bolle"?

Det er nesten sånn det er også.

  • Økende alder

  • Økende vekt

  • Mange år med et karbodominert kosthold

  • Mye stress

  • Gjentatte slankekurer

  • Hormonelle endringer

- er alle faktorer som reduserer toleransen for karbohydrater


Med lavere og lavere toleranse for karbohydrater, vil mat som du tidligere taklet helt fint, ikke lenger gå like greit. Det skal mindre og mindre karbohydrater til før det blir for mye for kroppen.


Nettopp derfor er KETO så effektivt i denne livsfasen.


Mindre sukker og stivelse og mer ren, naturlig mat, bidrar til mer stabilt blodsukker og mer stabile hormoner. Du spiller mer på lag med hormonene i stedet for å motarbeide dem.

Vil du lære mer om hvordan du kan øke forbrenningen og redusere ubehagene etter overgangsalderen, kan du trykke på lenken under.


Ketogen kost- sunt, enkelt og effektivt


Velkommen 😊